lørdag 7. september 2013



 
 



 
 
Tiden går......................Det skjer ikke så mye, men dagene går.
 
Etter turen til Aero Beach lovet jeg å legge ut noen bilder av de apene vi så. Det er ikke så lett med aper i bevegelse, men denne hadde ikke mindre enn to små hengende under magen. Bilde ble så som så, men jeg tar det med.
 

Hold fast.


Uka har gått etter denne turen. I går, fredag var vi bare en tur i byen på kvelden. Spiste litt og drakk kaffe med Hassan. Nina sliter litt med magen om dagen. Det har gått bra med meg ennå. Må vel regne med at det ikke vil vare hele oppholdet.
Det har blitt litt undervisning denne uka. Har mest observasjonsstatus i den klassen jeg er i. Disse studentene er snart ferdig utdannet, og skal jobbe med å utarbeide og tilrettelegge kost for forskjellige sykdomstilstander( dietter). De kan en god del, og jeg har ikke kunnskaper til å delta i denne læringen. Det er likevel  greit å se på læringsarbeid og metoder. I tillegg følger jeg som tidligere nevnt(tror jeg), "community nutrition"

Kyambogo bærer preg av en del forfall. Det er nok en tøff hverdag både for studenter og lærere når det er så lite hjelpemidler, og så nedslitte lærings  miljøer. Har noen bilder fra området. Hus som ikke er mer enn noen få år står med knuste vinduer. Området er, som ellers rundt omkring her, veldig forsøplet. Tenker på hvordan dette påvirker menneskene her. Det er ikke lett å se hva som påvirker hva. Er det mentaliteten som i utgangspunktet er slik at de ikke bryr seg om hvordan det ser ut. Eller er det forfall og søppel som gjør at det har utviklet en en slik "never mind"-innstilling. Ikke lett å forstå.

Dett er et av byggene som bare er et par-tre år gammelt.


En pen moske. Ja, men rundt om ligger det søppel og rot.


Her , på toppen av åsen ligger Kongens bolig.  Han har også en bolig åsen rett over dalen. Da kan han sitte på en av åsene og se over på sine residenser. Vi kommer bare til porten.  ;)
I dag er det lørdag. Slapp dag uten store utskeielser. Vi må vel til byen for å få oss litt mat i kveld også. Det lønner seg lite å lage maten selv her, sånn prismessig. Vi har heller ikke et kjøkken som innbyr til hyggelig matlaging. Både maur og fluer har lett for å ta over hvis vi forsøker oss på noe annet enn å smøre noen skiver. Da blir det ut i stedet, selv om det er ganske tungvint og tar mye tid å reise til byen. Vi får håpe på en kulinarisk opplevelse.
I morgen blir det muligens en tur til et fint sted, hotell med treningsmuligheter og annet. Det blir da sammen med Erik, kona, svigermoren og Tore som vi møtte hos Erik for en stund siden. Håper det kan bli en fin dag.
 
Jeg har mine fristunder når jeg drar på trening på Kabira. Da får jeg brukt kroppen, dusjet i en ordentlig dusj, renset huden i steam badstue med eukalyptus og spist god lunsj. Hjelper på humøret og kroppslukten. He,he. Det eneste er at det koster litt når jeg tar spesial drosje, og stedet ikke er av de rimeligere. MEN noe må jeg holde mitt normalitetsbegrep oppe med. Ego...............kanskje, men jeg står for det.
 
;)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar