søndag 1. september 2013






Aero Beach.

I dag var vi på stranda. Erik hadde leid en bil med sjåfør som tok oss til Aero Beach ved Entebbe flyplass. Det ble en bra dag. Å bade i Lake Victoria er ikke anbefalt fordi det finnes noen giftige snegler der, i tillegg til at den er ganske forurenset. Å sole seg er i hvert fall mulig.
På tur bort var vi innom for å se på noen aper  som gikk fritt utenfor en slags dyrepark.
De var litt sky, men vi kom ganske nære. Fikk noen fine bilder som jeg skal legge ut etter hvert.
Vi kjørte også forbi Musevenis palass. Det lignet på mange måter på Det hvite hus.
Vi ble på stranden hele dagen, og på vei hjem stoppet vi for å spise litt på en slags sportspub. Etter nesten to timer i kø, kom vi oss endelig hjem.
Så nå er det en kald øl og litt blogg da.  ;)



Hjemme har det vært "Birkenhelg". Har snakket med Trond i kveld. Det hadde gått veldig bra. Han hadde syklet 11 min. bedre enn sist. Det er ganske rått. Kjenner at det kribler litt i beina. Blir ikke noe sykling her nei, men jeg får bøte på det med noen joggeturer og litt styrketrening når det ikke er alt for varmt.

Så har jo Annelen hatt bursdag. 24 år, 30 august. Jeg skjønte at hun hadde fått feira dagen sammen med nye studentvenner. Fint å høre, siden jeg ikke fikk bidratt med noe der.

I morgen starter en ny uke. Da har jeg allerede vært her i 3 av 12 uker. Tiden flyr. Skal snakke med "Head of departement" , og spikre hvilke timer jeg skal delta på. Så kan jeg konsentrere meg om pensum ved HIOA en stund fremover.


Life goes on in Africa!!!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar