tirsdag 20. august 2013

 


Bra dag.


I dag møtte jeg til undervisning kl.09.00. Vi var i gang allerede klokken halv ti. Det møtte etter hvert 12 studenter. Det var en bra opplevelse. Studentene var motivert. Håper de ca. 80 andre som hører til denne klassen dukker opp til neste time. Dagens tema var definisjon av sentrale uttrykk i forbindelse med kosthold og diet for forskjellige sykdomstilstander. Blir nok bra dette.
 Etter undervisningen måtte jeg legge meg nedpå litt. Jeg fikk ikke sove så mye i natt fordi de drev å fylte opp vanntanken som er plassert på taket her. Det klukket og sildret i flere timer. Deretter var det andre nattlige lyder som kan ligne på de vi hører en lørdags natt på hjemlige trakter.
Afrika har lyd nesten hele døgnet. Akkurat nå er det hysterisk kristen pop på full pinne rett borte i gata her.
Har nettopp kommet hjem fra trening på et av byens hotell som har gym, sauna, aerobic og basseng. Det gikk kjempebra ned til byen, men hjem tok det veeeldig lang tid. Først er det om å få plass en av de allerede velfylte matutoene  og så er det så tett trafikk at det står helt stille i lange perioder.
 Jeg dro ned sammen med Nina. Hjem reiste jeg helt alene og det er jeg stolt av. Lille meg i en millionby (3.15.mil) tok meg rolig og behersket hjem. Ingen panikk, ingen angst og ingen ubehagelige opplevelser. Yeejhh.
 Denne ruten kommer jeg nok til å bruke noen ganger nå som jeg har funnet et sted for trening. Det finnes nok sikkert noen bedre tilbud også, men reiserute er viktig i denne byen.
Ingen nye bilder i dag. Skal ta en runde i nærområdet i morra. Mye som trenger bildedokumentasjon her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar