mandag 26. august 2013

 


Helga er over.

Det er mandag ettermiddag. Min undervisning for i dag er unnagjort. Nina er på undervisning fra 17.00 til 19.00. 

Helga gikk fort. Etter konserten, som slo oss helt ut på fredag, ble det rolig lørdag med avslapping og hjemmelaget tacosalat til middag. Vi var på det lokale supermarkedet og handlet. Fant ut at de har det meste der. Ikke ost og rømme da. Nina rinte Agree, hennes private boda-boda sjåfør, slik at hun kunne dra å få tak i det vi manglet. Kvelden kom og jeg ble hjemme alene da Nina, Erik og venner bestemte seg for en tur på nattklubb. Jeg prøvde meg på Ugandisk TV. Ikke særlig bra, men jeg fikk med meg en episode av den gamle serien Rizollie( tror det skrives sånn). Nina var hjemme på morrakvisten, så det var ingen av oss som var tidlig oppe på søndag. Vi tok det med ro resten av dagen også. Litt forberedelser ti ny skoleuke, og en tur til byen for å spise middag på kvelden. Jeg fikk for første gang tak i mat med kokte grønnsaker(gulrot, blomkål og squash). Deilig.

Fikk meg joggetur både lørdag og søndag.  Prøver å finne noen fine ruter på rundt 30 min-1 time.
Ellers så tror jeg at jeg må prøve å finne et treningssenter i nærheten. Det er vanskelig for meg å fungere når jeg ikke får trent.

Da vi kom hjem fra byen i går kveld, sa jeg til Nina; " godt å være hjemme". Ja vi ble enig om at nå er det som å komme hjem når vi går av matutoen i Banda. Rart, men man tilpasser seg fort.
 
Fikk besøk av en hyggelig dame ved navn; Georgina etter at jeg kom fra undervisning i dag. Hun var blitt sendt av James, for å skal hjelpe meg med ting jeg trenger assistanse til. Det første hun skal gjøre er å snakke med barnehagene og barneskolene her slik at jeg kan komme på observasjon noen dager for å kartlegge måltider og organisering rundet disse. De har ferie i skoler og barnehager frem il 16.september. Så da blir det rett etter det. Veldig koselig og imøtekommende dame. 
Ser ut til at ting kommer på plass etter hvert. Som James sier så er det ikke primært det vi lærer i forelesningene som vil gi oss størst læringsutbytte, men det å være her, se forskjellige steder og møte forskjellige mennesker . Det tror jeg er riktig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar